Εγκυμοσύνη Dr. Μαρινάκης

Οδηγίες πριν τη Σύλληψη

Προετοιμασία για την εγκυμοσύνη
Φωτ. - Προετοιμασία για την εγκυμοσύνη

Οδηγίες πριν τη σύλληψη.

Στις περισσότερες περιπτώσεις μια προσπάθεια εγκυμοσύνης προγραμματίζεται.

Αυτό το χρονικό διάστημα της προσπάθειας καλό θα ήταν να αξιοποιηθεί ώστε η εγκυμοσύνη που θα προκύψει να είναι υγιής και κατά συνέπεια το μωρό να είναι υγιές.

Προετοιμάστε το σώμα σας για την εγκυμοσύνη.

Πρόσληψη φυλλικού οξέος.

Ένα μήνα πριν και σε όλο το πρώτο τρίμηνο καλό θα ήταν να παίρνετε συμπλήρωμα φυλλικού οξέος (δομικό στοιχείο του DNA), για αποφυγή ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα όπως η δισχιδή ράχη.

Εάν το πάρετε σε συμπλήρωμα προσέξτε την ποσότητα της βιταμίνης Α που μπορεί να περιέχει, να μην ξεπερνάει την συνιστώμενη ημερήσια δόση γιατί μπορεί να προκαλέσει γενετικές ανωμαλίες.

Σχετικά με το κάπνισμα και το αλκοόλ.

Κόψτε κακές συνήθειες όπως κάπνισμα και αλκοόλ. Το κάπνισμα μπορεί να επηρεάσει την γονιμότητά σας και να προκαλέσει πρόωρο τοκετό και λιποβαρή νεογνά ακόμα και αποβολή.

Περιορίστε το αλκοόλ πριν μείνετε έγκυος και αφού μείνετε σταματήστε το εντελώς.

Υγιεινή διατροφή.

Ξεκινήστε να τρέφεστε υγιεινά. Προτιμήστε τρόφιμα με λιγότερη επεξεργασία όπως δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, ζάχαρη που δεν έχει αφαιρεθεί η μελάσα και ρύζι με την φλούδα του. Αποφύγετε το κόκκινο κρέας και προτιμήστε το άσπρο (ψάρι). Αποφύγετε τα ωμά κρέατα, τα μαλακά τυριά όπως και τα οστρακοειδή.

Ακολουθείστε μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Περιορίστε την ποσότητα καφεΐνης που καταναλώνετε καθημερινά περίπου στα 200mg. Καφεΐνη περιέχει επίσης η σοκολάτα και το τσάι.

Προσπαθείτε να διατηρήσετε το βάρος σας σε ένα επιθυμητό επίπεδο για μείωση κινδύνου για σακχαρώδη διαβήτη ή αρτηριακής πίεσης στην εγκυμοσύνη.

Σωματική άσκηση.

Ξεκινήστε γυμναστική. Γιατί ένα υγιές σώμα προϋποθέτει και μια υγιή εγκυμοσύνη. Ακολουθείστε ένα πρόγραμμα άσκησης μέτριας έντασης τριάντα λεπτών περίπου καθημερινά.

Στοματική υγιεινή.

Φροντίστε τα δόντια σας. Για να μειώσετε τις πιθανότητες να αντιμετωπίσετε προβλήματα με τα ούλα σας στην εγκυμοσύνη. Λόγω ορμονών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τα δόντια και τα ούλα σας είναι ευαίσθητα, γι’ αυτό εάν έχετε πάνω από έξι μήνες να επισκεφτείτε τον οδοντίατρο, η κατάλληλη στιγμή είναι τώρα.

Έκθεση σε ακτινοβολία - χημικές ουσίες.

Εάν η εργασία σας, σας εκθέτει σε ακτινοβολία ή άλλες βλαπτικές ουσίες συζητείστε με τον γιατρό αλλά και με τον εργοδότη σας για τις λύσεις που μπορούν να βρεθούν.

Στο σπίτι σας αποφύγετε τα χημικά καθαριστικά και τα φυτοφάρμακα, ελέγξτε τις σωληνώσεις και τα προϊόντα καθαρισμού σας. Πλένετε καλά τα λαχανικά και τις επιφάνειες που κόβετε κρέας.

Τι πρέπει να κάνω λοιπόν;

Συναντηθείτε με τον Dr. Μαρινάκη και συζητείστε μαζί του ότι προγραμματίζετε να μείνετε έγκυος. Εκείνος θα σας ζητήσει πληροφορίες τόσο για το ατομικό όσο και για το οικογενειακό σας ιστορικό, για τα φάρμακα που παίρνετε, για άλλες συνήθειες που τυχόν μπορεί να έχετε όπως κάπνισμα ή αλκοόλ.

Θα συζητήσετε επίσης για τις διατροφικές σας συνήθειες, για την άσκηση και ότι άλλο θέλετε να μοιραστείτε μαζί του.

Αν έχετε καιρό να κάνετε Τεστ Παπανικολάου αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή. Αν το οικογενειακό σας ιστορικό το απαιτεί ώστε να προβείτε σε εξετάσεις για την κυστική ίνωση, την δρεπανοκυτταρική ή/ και την μεσογειακή αναιμία.

Μπορούμε να αναλάβουμε την παρακολούθηση της εγκυμοσύνης σας και να στηρίξουμε την επιθυμία σας για φυσιολογικό τοκετό.

Ο γιατρός Γεράσιμος Μαρινάκης περιμένει τις ερωτήσεις σας.

Ο Dr. Μαρινάκης κατέχει διαπιστεύσεις ειδικού μαιευτήρα στη διαχείριση εγκυμοσύνης και τοκετού από το Βρετανικό Κολλέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων και έχει 12-ετή εμπειρία από το Βρετανικό σύστημα υγείας που είναι προαγωγός του φυσιολογικού τοκετού.

Για οποιαδήποτε ερώτηση / πληροφορία,
επικοινωνήστε μαζί μας εδώ.

  Εγκυμοσύνη | Αρχική