Διατροφή στην Εγκυμοσύνη

Ο τρόπος με τον οποίο τρέφεστε πριν και σε όλη την διάρκεια της εγκυμοσύνης επηρεάζει την υγεία του νεογνού αλλά και του παιδιού αργότερα.

  • Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν πρέπει να κάνετε δίαιτα αλλά να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή.
  • Προσπαθείτε να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα περίπου έξι στην διάρκεια της ημέρας. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται οι καούρες, οι ναυτίες,η δυσπεψία. Επίσης πολύ σημαντικό είναι ότι διατηρείται σταθερό το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα, μειώνονται οι πονοκέφαλοι και οι μεταπτώσεις στην διάθεση και αυξάνεται η ενέργεια.

 

Τι πρέπει να κάνω ;

  • Μασάτε καλά την τροφή σας-διευκολύνεται η πέψη- Γι’αυτό πρέπει να δίνετε στο γεύμα σας από μισή έως τρία τέταρτα της ώρας.
  • Τρώτε τρόφιμα βιολογικών καλλιεργειών που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και αποφύγετε όσο μπορείτε τα κατεψυγμένα και τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα.
  • Πλύνετε καλά τις πράσινες σαλάτες ,μην τρώτε ωμά ή όχι καλά ψημένα κρέατα για αποφυγή τοξοπλάσμωσης .
  • Αποφύγετε τα οστρακοειδή γιατί υπάρχει κίνδυνος δηλητηριάσεων και τα μαλακά τυριά από μη παστεριωμένο γάλα για αποφυγή λιστέριας.
  • Γενικά προτιμάτε τρόφιμα με λιγότερη επεξεργασία όπως ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, ρύζι με τη φλούδα του και ζάχαρη που δεν έχει αφαιρεθεί η μελάσα.
  • Τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να έχει η διατροφή της εγκύου είναι το φυλλικό οξύ(δομικό στοιχείο του DNA) σίδηρος, ασβέστιο, βιταμίνες C και Ε. Αποφύγετε όσο το δυνατόν το κόκκινο κρέας και προτιμάτε άσπρο όπως ψάρι(σκουμπρί ,σαρδέλα)που περιέχει Ωλιπαρά οξέα απαραίτητα για την σωστή ανάπτυξη του εμβρύου.

Καφέ ή ποτό επιτρέπεται να πιώ ;

Η καφεΐνη εκτός από τον καφέ περιέχεται στο τσάι, στη σοκολάτα, στα αναψυκτικά, στο παγωτό μόκα και στα ενεργειακά ποτά. Η ποσότητα καφεΐνης που καταναλώνετε κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης πρέπει να περιοριστεί περίπου έως 200mg ημερισίως. Η καφεΐνη περνάει τον πλακούντα και οι τελευταίες έρευνες αναφέρουν ότι η αυξημένη πρόσληψη καφεΐνης αυξάνει τον κίνδυνο αποβολής.

Όσον αφορά στην κατανάλωση ποτού, καλό θα ήταν να αποφεύγεται στην διάρκεια της εγκυμοσύνης και ιδιαίτερα το πρώτο τρίμηνο που λαμβάνει χώρα η οργανογένεση.

Αν δεν τρώω κρέας ;

Αν είστε χορτοφάγος απλά θα πρέπει να καλύψετε τις ανάγκες των πρωτεϊνών μέσα από τα λαχανικά ή τους ξηρούς καρπούς ή τα όσπρια. Δεν χρειάζεται να παίρνετε συμπληρώματα διατροφής εκτός αν αποφεύγεται οτιδήποτε ζωικό οπότε καλό θα ήταν να λαμβάνεται συμπλήρωμα βιταμίνης Β12.

Πόσα κιλά πρέπει να πάρω ;

Το θέμα που απασχολεί τις περισσότερες νέες μαμάδες είναι ο αριθμός των κιλών που επιτρέπεται να πάρουν στην εγκυμοσύνη τους. Δυστυχώς δεν υπάρχει ακριβής αριθμός. Κάθε μια από εσάς είναι διαφορετικός οργανισμός με διαφορετικές ανάγκες. Η πρόσληψη βάρους στην εγκυμοσύνη πρέπει να εκτιμάται σύμφωνα με το πόσα κιλά ξεκινήσατε πριν μείνετε έγκυος. Δεν πρέπει να υπάρχει η λογική ότι ‘τρώω για δύο’. Το σημαντικότερο είναι η πρόσληψη βάρους να είναι προοδευτική ώστε η παροχή θρεπτικών συστατικών στο έμβρυο να είναι σταθερή αλλά και το σώμα σας να προσαρμόζεται καλύτερα με τις νέες συνθήκες βάρους.

 

Συμπλήρωσε την παρακάτω φόρμα και λάβε δωρεάν τον οδηγό Διατροφής & Εγκυμοσύνης.



calculator

Υπολογισμός γόνιμων ημερών

Εναρξη τελευταίας περιόδου:

Διάρκεια κύκλου: ημέρες.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ